Lőrinc nem vet véget a dinnyeszezonnak

2019. augusztus 26. – Idén is elindította a „Nyár, dinnye, szeletem” szlogen alatt futó dinnye fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A magyar termőterületek sokszínűségének, a gazdálkodók termelési gyakorlatának vevői igényekhez történő igazodásának köszönhetően több, mint 2 hónapos lett a hazai dinnyeszezon, így még szeptember közepéig lehet jó minőségű gyümölcsöt kapni a piacokon és áruházakban.

A kampányt szervező szakmai szervezetek a zamárdi STRAND Fesztiválon indították el az idei dinnye fogyasztásösztönző kampányt. Az elmúlt négy évben a promóciós időszakban mintegy 20%-kal növekedett a gyümölcs fogyasztása, a szakemberek ezúttal is ekkora növekedésre számítanak.
A kampány nyár végi időpontjával arra is fel kívánják hívni a figyelmet, hogy a dinnyeszezon ma már tovább tart a szeptember 5-i Lőrinc-napnál, szeptember közepéig is elérhető lesz a magyar dinnye, kiváló minőségben. Ennek okairól Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára beszélt. „A friss, egészséges magyar gyümölcs iránti kereslet erősítése egészségpolitikai és agrárpolitikai szempontból is kiemelt célkitűzésünk. A július óta elérhető hazai dinnye nemcsak finom és frissít, hanem számos jótékony hatása miatt kifejezetten egészséges. Ezért is fontos fegyvertény, hogy a dinnyetermelőknek sikerült „széthúzni”a betakarítási időszakot, így még a következő hetekben is, egészen szeptember közepéig nagy mennyiségben találunk ízletes magyar dinnyét a piacokon.”


Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: az Agrármarketing Centrum szervezésében országszerte összesen 5 helyszínen, 14 alkalommal kóstolhatnak dinnyét. Hozzátette: „Legfőbb célunk, hogy formáljuk a fogyasztói tudatosságot és felhívjuk a figyelmet az egészséges, friss, rövid szállítási idővel elérhető élelmiszerekre.”
A sajtótájékoztatón Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke kiemelte: „Ahhoz, hogy a dinnyetermesztés kiegyensúlyozott, tervezhető legyen, szükséges az, hogy az áruházláncok ne ingassák meg a piacot árletörő, a dinnyét vevőbecsalogatásul használó akciókkal. A kamarának idén a sajtón keresztül is fel kellett hívnia egy indokolatlanul ilyen akcióba kezdő áruházlánc figyelmét, akik végül elfogadták a termelők érveit.”

 

Ezek is érdekelhetnek

Kövess minket Facebookon is.